Bussen in de Fuutstraat, parkeren, informeren

Klik op de kop titel om het bericht te openen met reacties en zelf reageren mogelijkheid!

Leuk dat idee van de bussen die 1 route gaan volgen!

Maar zijn er dan wel minder bussen die langs de zelfde haltes komen?

Immers, neem voor het voorbeeld 10 bussen uit Amsterdam en Landsmeer zelf.
Of er nu 5 om 5 elkaar tegemoet rijden, dus de helft van de ene kant- en de andere helft van de andere kant een straat in rijden,  of dat ze “in polonaise” met 10 uit 1 richting komen voortaan…
Of gaat EBS meer danwel minder bussen inzetten? een besparing truuk?

Wel is het zo dat het laatste stukje dorpstraat de volgende klachtenhoek word want daar nemen aantal bussen per uur bijv. toe.
Ook de 3 a 5 die ik in de ochtend zie op het beginpunt is nog steeds niet hoe het hoort, ergo de gemeente(!)Landsmeer is heer en meester in het geven van slechte voorbeelden.
Idem met de hele niet-parkeren informative richting fuutsraat bewoners/bezoekers.

Zie ook: https://landsmeernieuws.wordpress.com/2011/01/26/landsmeer-overlast-bushalte-bussen/

Advertenties

10 thoughts on “Bussen in de Fuutstraat, parkeren, informeren

  1. ik heb net het filmpje gezien http://vimeo.com/69410735 vanaf 19 minuten 50 seconden
    LOL interview ivm bussen fuutstraat

    Duidelijker word het er niet op.

    Het is gewoon één groot communicatie drama.
    Nog niks is zeker, dus conclusies trekken heeft (nog) geen zin.
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Webmaster: Tekent u als lezer ook de petitie? zie http://buslijn124.petities.nl/ b.v.d.

  2. hoi Ami Gest,

    Ik woon niet in Landsmeer, maar kom er wel vandaan.
    Ik zeg ook niet dat het zo gaat gebeuren, maar zo is het mij uitgelegd.
    Vandaar mijn vraag, maar niemand kent blijkbaar het antwoord hierop.

    Wat ik wel weet is dat EBS niet zomaar al hun eigen plannen kunnen doorvoeren.
    Landsmeer valt ook onder het R.O.A en de gemeente heeft ook nog wat te zeggen.
    Het is ook een wijd verbreide denkfout dat de busmaatschappijen “de dienstregeling invuld”
    Die hebben ze voorgesteld bij de aanbesteding, en die is dus door de R.O.A / gemeente geaccepteerd. Mensen denken vaak dat de busmaatschappijen alles uitmaken, maar zo is het in real life dus niet. Ik werk ook in het O.V , en nee niet bij EBS.

    “De bus moet hoe dan ook rijden; er worden zo meer chauffeurs, maar minder bussen ingezet.”
    Die snap ik niet, het blijft toch 1 chauffeur op 1 bus?
    Hoezo dan minder bussen, meer chauffeurs?

  3. Beste Hans,

    Het is allemaal bijzonder vaag. Zoals te zien in de uitzending van de LOL gisteren, wil EBS eigenlijk niets loslaten over wat hun plannen zijn voor de bussen door Landsmeer. Duidelijk is wel dat de eerste dienstregeling die EBS ingevuld heeft, zowel in de Varenstraat als in de Fuutstraat tot gevaarlijke situaties heeft geleid, nog voorbijgaand aan de mensen in de achterliggende wijk die hun halte van lijn 124 geschrapt zagen worden.

    Mocht het inderdaad zo zijn zoals jij zegt, betekent dat weinig goeds voor de toekomst. De bus moet per direct uit de Korte Fuutstraat. We moeten er met z’n allen bovenop blijven zitten om te voorkomen dat men met halfbakken maatregelen de boel op z’n beloop laat.

  4. Mij is het zo uitgelegd.
    Nu rijden alle bussen door de Fuutstraat.
    Ze willen lijn 124 zo laten blijven rijden.
    Lijn 125 uit A’dam willen ze laten rijden via dorpstraat/noordeinde en dan naar A’dam via Fuutstraat.
    Klopt dit?

  5. De hoeveelheid bussen op de dienstregeling blijft gelijk; aan de dienstverlening wordt niets af gedaan. Echter, er zijn ook heel veel bussen die stil staan en geen dienst hebben. De alom bekende “lijn 0”. Dit veroorzaakt ontzettend veel problemen op de Varenstraat.

    De busreizigers kunnen dus net zo vaak de bus nemen, maar aan alle opstoppingen en onnodige bussen op “lijn 0” komt een einde.

  6. ” De ene chauffeur stapt uit, de andere chauffeur stapt in. De ene gaat schaften, de ander rijdt verder met de bus”.

    Ik dacht het te snappen en toen kwam dit er bij:

    “De bus moet hoe dan ook rijden; er worden zo meer chauffeurs, maar minder bussen ingezet.”

    Dan kan men toch minder vaak in- en uitstappen?
    Dus was dit bijvoorbeeld 4 maal per halte in een uur, dan is dat straks toch bijv. maar 2 of 3 keer? Immers: minder bussen, en uit 1 richting, klinkt als eerst kwamen er 4, nu nog maar 2.
    Welke chauffeur er in die bus(sen) zit maakt de bus niet uit.
    Het geschetste kostenplaatje doet mij vermoedden dat ik het goed aanvoel: meer chauffeurs maar minder bussen.
    Ergo: minder bussen, is minder(?) opstap momenten per bijv. uur dan nu, in de komende opzet.

  7. De ene chauffeur stapt uit, de andere chauffeur stapt in. De ene gaat schaften, de ander rijdt verder met de bus. De bus moet hoe dan ook rijden; er worden zo meer chauffeurs, maar minder bussen ingezet. Met een slimme berekening is het voor EBS prima mogelijk dit sluitend te krijgen.

  8. @ Ami Gest, de chauffeurs moeten toch een kwartier rusten?
    Moet de klant dan kiezen of delen, in de zin van naar huis ergens nabij de fuutstraat lopen vanaf varenstraat, of wachten en iets meer dan een kwartier later afgezet worden aldaar?

  9. In dit plan zullen de bussen vanuit Amsterdam naar de Varenstraat rijden, daarna in 1 richting de oude route. In- en uitstappen gebeurt op hetzelfde moment, dus het scheelt direct de helft van de bussen door de straat. Het is een geweldig plan voor alle straatjes!!

  10. Informeren?
    Liever parkeerboetes incasseren!
    En hoezo minder bussen? Ze komen elkaar in het nieuwe plan deels in het oude dorp dan niet tegemoet,
    echter we hebben hier geen bussen laten verdwijnende bermuda driehoek.
    Of worden er mensen in bijv. de fuutsraat opgepikt, en vanaf amsterdam daar niet weer afgezet, of met vertraging ivm pauze bij de begin halte varenstraat?
    Was het zo per uur 4 bussen komen elkaar tegemoet op fuustraat bijv.
    Dan straks per uur 2 uit landsmeer/beginhalte door fuutstraat +
    2 uit amsterdam, want door de bypass via dorpsstraat, langs begin halte -> 2 bussen door fuutstraat = nog steeds 4.
    Of gaat men iets verminderen qua ophalen/afzetten in aantal maal per uur in bijv. de fuutstraat?
    Ik zie niet 2 + 2 bussen die elkaar daar tegenkomen, ik zie er wel nog steeds ‘4 in langgerekte polonaise’.

Reacties zijn gesloten.