Email la Fontaine met uitleg en oproepje

Omdat de zaak tussen de gemeente en Positief Landsmeer een beetje bleef  hangen en er niet duidelijk een doorbraak in de impasse te verwachten
was, heb ik het initiatief genomen om tot normaal in overleg met het  gemeentebestuur te komen. Tevens een mooi gebaar en cadeau voor de nieuwe burgemeester, Astrid Nieuwenhuis, om niet in een poel van ruzieachtige sfeer terecht te komen. Een gewraakte rectificatie en bemoeienis van de officier van justitie zou de gemeentebestuur veel    aanzien hebben gekost. Soms moet het; want een spiegel voorhouden is nodig.

Bij een kritische houding van Positief Landsmeer heerst er bij de andere partijen snel een vreemde afweer sfeer en kan de zaak onwerkbaar worden. Dat zou mogelijkerwijs kunnen escaleren. Om te zien of we de  zaak als volwassenen kunnen oplossen reikte ik Franklin afgelopen week de hand en Franklin nam mijn handreiking aan. Dat zegt genoeg. Er komt een persbericht

Inmiddels steekt er zich een meerderheid af voor het behoud van het grietje Tump museum en daar ging het allemaal om. Niet om mij. Soms schieten we door.

Nu we weer ‘on speaking terms’ zijn, kan ik beter overleggen met Franklin. zo hebben we afgesproken. Wellicht draagt het ook bij onze inzichten over te brengen. Ik denk, om maar wat te noemen, dat we in het breekproject toch nog veel kunnen winnen.

Mocht u interesse hebben om op de hoogte gehouden te worden van allerhande ontwikkelingen, zouden we een nieuwsbrief kunnen starten. Een mailtje hierover zegt mij voldoende. contact /at/ positief-landsmeer.nl  

We houden een vinger aan de pols. Nogmaals dank voor de steun en reacties.
met vriendelijke groet

André La Fontaine

