Parkeren Het Twiske fors duurder

Parkeren Het Twiske fors duurder

  • Gepubliceerd op 18 mei 2008, 21:07
  • Laatst bijgewerkt op 18 mei 2008, 21:09
  • 437x bekeken
landsmeer – 

Recreatiegebied Het Twiske heeft de parkeertarieven per 1 mei flink omhoog getrokken. Voor de eerste drie uur moet 3,5 euro betaald worden, wie langer blijft dient zes euro in de automaat te gooien.

Dat is procentueel gezien een enorme verhoging in vergelijking met het afgelopen seizoen. Toen gold een ‘begintarief’ van een euro en dat kon oplopen tot drie euro voor een hele dag.

Beheerder Dick Wals van Het Twiske beaamt dat de verhoging fors is.

,,We hebben in 2006 betaald parkeren in Het Twiske ingevoerd om de financiële positie van het recreatieschap te verbeteren. Het is gebleken dat veel mensen maar voor korte tijd parkeren. Om meer inkomsten uit het parkeren te halen hebben we daarom besloten het tarief voor de eerste uren te verhogen”, aldus Wals.

De verhoging is niet bij iedereen goed gevallen. De 73-jarige Zaandammer Samuel Boas schrok flink toen hij onlangs zijn auto bij Het Twiske wilde parkeren. ,,Dat tarief viel me koud op de dak. Ik vind 3,5 euro voor een uurtje parkeren veel geld. Want veel langer ben ik er meestal niet. Ik ben invalide, dus ik kan niet verderop gratis parkeren. Ik ben aangewezen op dat betaalde parkeren als ik naar Het Twiske wil. En wat voor mij geldt, geldt ook voor andere mensen die niet kunnen lopen of slecht ter been zijn.”

